Kezdőknek segítség!

Megtetszett a freestyle, hogy kezdjek neki a gyakorlásnak?
Először nézz meg rengeteg videót. Próbáld megfigyelni a trükköket, elkülöníteni egymástól. Ebben sok segítségedre lehet a honlap trükkleírásokat tartalmazó menüpontja. Nézz ki magadnak néhány könnyebb trükköt. Ezeket próbáld meg még jobban megfigyelni. A lényeg, hogy a "fejedben összeálljon" a mozdulatsor. Ezután kezdj el gyakorolni. Kitartóan csináld, elsőre senkinek nem jött össze. Keresd a hibát. Keresd, hogy mit csinálsz másképp, mint amit a videón láttál. Először az alap trükkel kezdjél: footstall, atw először footstallból, majd dekázásból. Ezután jöhet a htw és a crossover. Soha ne add fel, gyakorolj kitartóan.
Nem vagyok túl technikás, elkezdhetek freestyle-ozni?
Nem kell pengés focistának lenni ahhoz, hogy elkezdjek freestyle-ozni, majd közben belejössz. A magasabb technikai tudás lerövidíti a gyakorlási időt, de nem kizáró ok, ha nem vagy rendkívül technikás. Egy feltétele van: magabiztosan, könnyen tudj dekázni. Ha ezzel nincs gondod, nem kell külön figyelned, hogy a levegőben tartsd a labdát, akkor nyugodtan vágj bele. Lehetőleg figyelj arra, hogy trükkök közben mindkét lábaddal dekázz. Úgy látványosabb.
Milyen cipőt használjak freestyle-ozás közben?
Legelterjedtebb talán a teremcipő. De nyugodtan űzheted torna- vagy edzőcipőben. Lényeg, hogy kényelmes legyen.
Milyen labdát használjak/vegyek freestyle-hoz?
Általában 5-ös méretű labdát használunk, de akad néha olyan is, aki 4-essel focizik. Igazából nem a labdán múlik, egy méregdrágával sem fogsz jobban freestyle-ozni. Betonra akár egy kopott bőrlaszti is megteszi, az jól bírja a gyűrődést. Szinte minden labda alkalmas freestyle-ra. Lényeg, hogy ne legyen túl nehéz, s ne legyen csúszós a felülete. Ajánlott a megszokottnál kicsit laposabbra fújni, de ez is megszokás kérdése. Egy két trükknél kétségtelenül előny a laposabb labda (laceflick, heelflick).
Nem vagyok túl fiatal?
10-12 éves kortól nyugodtan el lehet kezdeni. Fölső korhatár nincs.
Milyen talajon érdemes freestyle-ozni?
Általában betonon szoktak, de füvön is lehet. Ha füves pályán próbálkozol, ne legyen túl mély (saras), túl göröngyös és a fű rövid legyen!
Milyen gyorsan lehet megtanulni az alapokat?
Egyéntől függ ez is. Lehet pár hét, de pár hónap is. Lényeg a kitartás.
Gyorsan elfáradok gyakorlás közben. Bennem van a hiba?
Nem! Először általában nem is nagyon lehet 15-20 percnél többet gyakorolni, ha folyamatosan csinálod. A freestyle foci több olyan izmot is megmozgat, amit előtte máshol nem használtál annyira erőteljesen. Jellemzően a lágyék, belső comb és a csípő környékét veszik igénybe a trükkök. De ezek az izmok néhány hét, hónap után megerősödnek és egyre tovább fogod bírni a gyakorlást.
2-3 hónapja freestyle-ozok. Eddig egész gyorsan fejlődtem, de most megtorpantam. Mit csinalok rosszul?
Semmit. Ez törvényszerű az eddigi tapasztalatok alapján. Az alap trükköket elég gyorsan el lehet sajátítani. Rendszeres gyakorlással néhány hónap alatt meg lehet tanulni ezeket. Viszont utána már olyan trükkök következnek, amihez szükség van egy kis tapasztalatra, rutinra. Ekkor sem szabad elkeseredni, feladni. Használd ezt az időt arra, hogy tökéletesíted a technikád. Próbáld minél kevesebb hibával csinálni a trükköket. Igyekezz az alap trükköket kombókba rakni. Ezek után pedig már elég ügyes leszel újabb, már egyre komolyabb trükkök begyakorlására.
Túlsúlyos vagyok! Freestyle-ozhatok így?
A túlsúly gátolhat a gyorsaságban, ami elsősorban a komolyabb trükköknél lehet gond (pl. : tatw, atatw, matw, amatw, htatw, jatw, rhjatw, abbas atw, stb...). A többi trükköt meg lehet csinálni megfelelő technikával, komolyabb gyorsaság nélkül
Hozzászólások
Hozzászólás írásához jelentkezz be vagy regisztrálj!
Szerző
Címkék
Elfogadom

Az oldalon harmadik féltől származó cookie-kat (sütiket) használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. Az oldal használatával elfogadod a cookie-k alkalmazását. Több információ